
​Verzekering: van a tot z
MET VAB BEN JE GERUST
Ben je ziek of heb je een ongeval gehad in het buitenland of moet je dringend vervroegd naar huis? Neem telefonisch contact op met onze VAB-alarmcentrale: +32 3 253 65 65.
Verzekering voor annulatie, wijziging of onderbreking van reizen
Wat is verzekerd?
De volgende gebeurtenissen komen in aanmerking als een geldige reden om je reis te annuleren of vroegtijdig terug te keren:
-
Gezondheidsredenen: ziekte, ongeval, overlijden, enz.
-
Studies en werk, herexamen, ontslag, enz.
-
Overheid en reisformaliteiten.
-
Gemist vertrek van vliegtuig, boot of trein.
-
Terugbetaling van niet-genoten vakantiedagen bij vroegtijdige.
-
stopzetting van je reis door ziekte, ongeval of repatriëring.
​
Wat is niet verzekerd?
-
Gebeurtenissen die je kende toen je de reis boekte of deze verzekering sloot en die dermate zeker zijn dat de annulatie niet meer als onverwacht kan worden beschouwd.
-
De verwikkelingen of verergeringen van een bestaande ziekte die als een normaal verloop van de ziekte kunnen worden beschouwd en gekend waren op het ogenblik dat de reis geboekt werd.
-
Insolventie van de verzekerde.
​
Wat te doen wanneer je wilt annuleren?
Bij annulering of onderbreking van de reis:
-
Vul het "Aangifteformulier Annulatiekosten" in.
-
Verwittig binnen 48 uur de reisagent of touroperator. Zo kunnen zij de annuleringskostprijs tot een minimum beperken.
In geval van annulering omwille van medische redenen:
-
Vul het "Medisch Aangifteformulier" in.
-
Voeg de volgende documenten toe:
-
De originele bestelbon.
-
De annulatiekosten factuur.
-
​
Stuur het juiste aangifteformulier en de bijhorende documenten per mail door naar klantenbetalingen@vab.be of in een voldoende gefrankeerde envelop naar: VAB Terugbetalingen – Pastoor Coplaan 100 – 2070 Zwijndrecht.